Konu: Kişinin Duygu Durumunu, Kişisel Kontrolünün İş Sağlığı ve Güvenliği Açısından Önemi
Hedef Kitle: Çalışanlar, iş güvenliği uzmanları, yöneticiler
Süre: 1 gün (7,5 saat) veya 2 yarım gün
Eğitim Yöntemi: Sunum, grup çalışması, oyun, rol canlandırma, vaka analizi
🎯 🎯 🎯
Eğitim Amaçları
Bu eğitim sonunda katılımcılar:
- Duygu durumunun iş sağlığı ve güvenliğine etkilerini anlayacak,
- Kendi duygu durumlarını fark etmeyi öğrenecek,
- Kişisel kontrol stratejileri geliştirecek,
- Stres, öfke ve kaygı ile başa çıkma yöntemlerini uygulayabilecek,
- İş kazalarının önlenmesinde psikolojik faktörlerin önemini kavrayacak.
📂 📂 📂
Eğitim Modülleri
Modül 1: Duygular ve İş Güvenliği (60 dk)
- Duygu nedir?
- Duyguların çalışma hayatındaki yeri
- İş kazalarına yol açan duygusal faktörler (örnek olaylar)
- Grup çalışması: “Bir iş kazasını duygu faktörleriyle analiz edin.”
Etkinlik:
Katılımcılardan, kendi işyerlerinde duyguların etkilediği bir güvenlik olayını hatırlayıp paylaşmaları istenir.
Modül 2: Duygu Durumu ve Beden (90 dk)
- Stres hormonları (kortizol, adrenalin)
- Duyguların dikkat, konsantrasyon ve reflekslere etkisi
- Panik anında beyin ve sinir sistemi nasıl çalışır?
- Grup oyunu: “Stres altında karar alma” (Eğitmen, hızlı karar verilmesi gereken kısa senaryolar sunar).
Modül 3: Kişisel Kontrol Stratejileri (120 dk)
- Öz farkındalık: “Şu an ne hissediyorum?” sorusu
- Öfke kontrol yöntemleri
- Nefes teknikleri ve kısa molaların önemi
- Mindfulness (bilinçli farkındalık) uygulaması
- Grup çalışması: “Benim stres anında uyguladığım yöntemler”
Modül 4: İletişim ve Duygusal Bulaşma (60 dk)
- İşyerinde duyguların yayılması
- Ekip içinde sakinleştirici liderlik rolü
- Çatışma yönetimi teknikleri
- Grup tartışması: “Bir arkadaşınız öfkeliyken güvenliği nasıl sağlarsınız?”
Modül 5: Vaka Çalışmaları (90 dk)
- Tersane işçisi (emniyet kemerini takmaması)
- Vinç operatörü (öfkeden uyarıyı dinlememesi)
- Katılımcılar küçük gruplara ayrılır, her vaka için “Neden oldu? Nasıl önlenebilirdi?” sorularını tartışır.
- Sunum: Gruplar çözüm önerilerini paylaşır.
Modül 6: Kişisel Aksiyon Planı (30 dk)
- Her katılımcı, işyerinde duygu durumunu kontrol etmek için 3 kişisel hedef belirler.
- Örnek: “Gergin hissettiğimde 1 dakika mola alacağım.”
- Eğitim kapanışı, soru-cevap.
Eğitim Materyalleri
- Sunum slaytları
- Grup çalışması formları
- Rol canlandırma senaryoları
Değerlendirme
- Ön test – Son test: Eğitim öncesi ve sonrası 10 soruluk mini test ile farkındalık ölçümü
- Gözlem: Grup çalışmalarında katılımın değerlendirilmesi
- Geri bildirim formu: Katılımcıların eğitim hakkındaki düşünceleri
✅ ✅ ✅
Beklenen Kazanımlar
- İşyerinde duygusal farkındalığın artması
- Kazalara yol açan psikolojik etmenlerin azaltılması
- Ekip içinde iletişim ve empati gelişimi
- Çalışanların iş tatmininin artması
- İSG kültürünün güçlenmesi
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Çalışanın Duygu Durumunu Kontrol Eğitimi Almak İçin Bizi Arayın
Tetkik OSGB İş Sağlığı ve Eğitim Koordinatörü Dr Mustafa KEBAT yönetiminde deneyimli ekibimizle, firmanıza Çalışanın Duygu Durumunu Kontrol Eğitimini Türkiyenin her yerinde planlayalım.
Eğitim Başvurusu
Dr Mustafa KEBAT – 0 530 568 42 75
Tetkik OSGB İş Sağlığı ve Eğitim Koordinatörü
- Yeşillik Cad. No:230 Kat:4/424, Selgeçen Modeko İş Merkezi – Karabağlar/İZMİR
- +90 232 265 20 65
- [email protected]
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Doğal Yaşayın
Doğal Beslenin
Aklınıza Mukayet Olun
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Sayın okuyucu,
Aşağıdaki linkten yazımızda yer alan konu hakkında sorularınızı ve görüşlerinizi, merak ettiğiniz ve yazılarımıza konu olmasını istediğiniz hususları iletebilirsiniz.
Bilginin paylaştıkça çoğalacağı düşüncesi ve sizlere daha iyi hizmet verme azmi ile her gün daha da iyiye ilerlemede bizlere yorumlarınız ve katkılarınız ile yardımcı olursanız çok seviniriz. https://g.page/r/CTHRtqI0z0gjEAE/review
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Dr Mustafa KEBAT
Tetkik OSGB İş Sağlığı ve Eğitim Koordinatörü